Tuesday, December 22, 2009

Ajal Maut, Jodoh Ketentuan ALLAH

Petang tadi saya dpt berita tentang seorang kawan yang baru kehilangan suami yang meninggal dalan 1 kemalangan maut di Terengganu. Saya tumpang sedih dan simpati kepada sahabat saya semoga beliau tabah menghadapi apa yang telah terjadi dan anggap lah ini semua Ketentuan Allah S.W.T. Semua yang terjadi ni telah ada dlm skrip hidup kita. Allah telah menetapkan perjalanan setiap hambanya di atas muka bumiNya, kita merancang Allah jua yang menentukan.

Adik Kakak,

1 hari nanti kita semua akan mengadap Allah juga. Apakah persediaan kita?? Persediaan dunia dan akhirat. Saya suka ingatkan diri saya sendiri sebenarnya disamping kita saling ingat mengingati 1 sama lain..betul x? :-)

Adik Kakak,

Saya selitkan sedikit maklumat PRUDENTIAL insuran&takaful mengenai manfaat kemalangan yang melibatkan kematian @ cacat kekal. Ini sebagai panduan dan pedoman kepada adik kakak, sahabat sy sekiranya terjadi kpd ahli keluarga @ sahabat2 anda diluar sana. Manfaat ini dipanggil ADD(Accident Death & Disablement) dimana pemegang polisi yang terlibat dalam kemalangan maut dan meninggal dunia @ cacat kekal, syarikat insuran akan membayar min RM20,000* kepada pewaris beserta dengan manfaat kematian dibwh plan Perlindungan Asas (Death & Crisis Shield). Pastikan pemegang polisi memberitahu ahli keluarga mengenai insuran yg telah diambil. Segera maklum kepada agen dan segala urusan dokumen akan diuruskan oleh agen @ terus ke PRUBSN untuk proses tuntutan. Apa yang perlu disediakan adalah :
  1. Sijil kematian pemegang polisi
  2. Laporan bedah siasat jika kematian melibatkan kemalangan(utk memastikan bukan dibwh pengaruh alkohol @ unsur jenayah)


Harap maklumat ini dapat membantu adik kakak sekiranya tak tau apa yang nk dilakukan sekiranya kejadian spt ini terjadi. Sekiranya adik kakak ingin mengetahui lebih lanjut mengenai PRUDENTIAL insuran&takaful boleh email kepada saya abdulrazak@prupartner.com.my @ msg/col di 016-6904909, 017-2494909 untuk sesi temujanji. Terima Kasih




* tertakluk kepada plan yang diambil




No comments:

Post a Comment

LEAVE UR COMMENT..TQ

TEXTAREA_ID
Related Posts with Thumbnails