Friday, December 11, 2009

Perkara yang kita lupa

INGAT 5 PERKARA SEBELUM DATANG 5 PERKARA:

"Sihat sebelum Sakit,

Muda sebelum Tua,

Kaya sebelum Miskin,

Lapang sebelum Sibuk,

Hidup sebelum Mati
"


Pesanan Rasulullah S.A.W.

Ramai yang cakap buat ape ambik insuran@takaful macam nk booking mati je..betul x?? Bagi saya memang 'MATI ITU PASTI' setiap hamba Allah xkira melayu, cina, india, siam, arab dan semua yang bernama manusia akan mati..yang mati tetap mati tp yang hidup ni camane?? 'alah yang hidup ni pandai2 la survive'. ni jawapan yang selalu diberikan. Kalau kita ni kaya duit memang xabis bole la ckp camtu tp kalau kita ni yang cukup mkn camane plak...

Kos hospital makin mahal...murah ade, hospital kerajaan..servis camane??? Doktor ckp 'kita akan set tarikh operation 3bln nanti sbb skrg ni dh byk kes yg kena dahulukan' so camane kita yang tgh sakit dan memang perlu sgt rawatan?? nak xnk kena la gi hospital swasta. Duit ade?? duit plak..Ya Allah camane ni??

Di sini la kita perlukan
insuran@takaful untuk membantu..sekurang2nya xla kita keluarkan duit yang banyak, smpi kena berhutang, korek tabung. Di PRUDENTIAL, kami akan menanggung semua kos ni..kos hospital, kos pembedahan, kos konsultan dan mcm2 kos lagi. Siap dapat elaun hospital lagi. Kalau anda didapati menghidap salah 1 penyakit kritikal, PRUDENTIAL akan tanggung dah dan xperlu bayar dh seumur hidup tanpa menjejaskan manfaat lain..

Macamane??bagus x??kalau anda rasa ni pun xbagus lagi abaikan je la ape yang sy tulis ni tp kalau anda rasa ni sesuai untuk anda dan keluarga hubungi saya untuk penerangan selanjutnya. Jangan bimbang, utk penerangan lanjut xperlu bayaran dan saya x akan paksa anda ambik sebab tu hak anda sebagai pengguna..saya akan jumpa anda sebab 'THE FACE YOU CAN TRUST'.

No comments:

Post a Comment

LEAVE UR COMMENT..TQ

TEXTAREA_ID
Related Posts with Thumbnails